02165734350 - 09121640500 - 09122652260

ظروف بسته بندی

نمونه کار ظروف بسته بندی

ظروف یکبارمصرف بسته بندی

بسته‌بندی به عنوان یکی از مواردی که این روزها به شدت کاربرد پیدا کرده است و هر چیزی، از مواد غذایی تا اقلام بهداشتی ، دارویی و… را در بر می‌گیرد و مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مواد مصرفی روزانه ما و متریال هایی که مصرف عمومی دارند نیاز بسته‌بندی‌هایی دارند که می توان با استفاده از ظروف بسته‌بندی یک‌بار مصرف آن ها را بسته‌بندی کرد.

معمول‌ترین متریالی که  جهت استفاده عمومی (تولیدکنندگان تا مصرف‌کنندگان) در دسترس است ظروف پلاستیکی می باشند که در انواع و اقسام گوناگونی به بازار عرضه می شوند.

در واقع بسیاری از محصولات وجود دارند که باید آن ها را به شکل بسته‌بندی یا پکینگ استاندارد و مناسب به بازار عرضه نمود. دلیل آن این است که بسیاری از این مواد( از جمله مواد غذایی و خوراکی) در مجاورت مستقیم هوا فاسد شده و از بین می روند.به همین دلیل در سال های اخیر استفاده از بسته‌بندی های پلاستیکی عمومیت زیادی یافته است و بسیاری از مواد خوراکی و سایر متریال های حساس از این نوع بسته‌بندی‌ها استفاده نموده و به بازار عرضه می گردند.

 به منظور این نوع بسته‌بندی‌ها از ظروف مختلفی استفاده می‌شود که یکی از محبوب‌ترین و عمومی‌ترین این ظروف ، ظروف بسته‌بندی یک‌بار مصرف هستند که بنا به نیاز مصرف‌کنندگان از تنوع و تفاوت زیادی برخوردار هستند.

ظروف یکبار مصرف بسته بندی پلیمرهایی هستند که از سنتز مونومر ها ایجاد می شوند و این فرآیند یعنی تبدیل مونومر به پلیمر موجب می شود که از حالت سمی بودن مونومر به حالت خنثی پلیمر تبدیل شود.

همان طور که گفته شد ظروف یکبار مصرف نوعی پلیمر هستند، که برای بدن مشکلی ایجاد نمی کنند اما استفاده از ظروف یک بار مصرف نامرغوب ممکن است سلامتی شخص را تحت تاثیر قرار دهد پس در خرید محصولات این چنینی دقت کنید و از آن دسته از ظروف یکبار مصرف بسته بندی استفاده کنید که دارای استاندارد های لازم باشند.

این نوع محصولات مورد توجه بسیاری از خانم های خانه دار است چرا که از آن برای سازمان دهی و نظم دهی مواد غذایی داخل یخچال یا کابینت مورد استفاده قرار می دهند.

در عصر حاضر استفاده از ظروف یک بار مصرف نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است و مردم نسبت به گذشته خیلی بیشتر به سراغ این نوع ظروف رفته اند و یکی از دلایل بارز گسترده شدن بازار فروش ظروف یکبار مصرف بسته بندی راحتی است که در مصرف ظروف یکبار مصرف بسته بندی است و نیاز به شستشو آن ها نیست و بعد یکبار مصرف می توان آن ها را به بیرون انداخت

انواع ظروف یکبار مصرف

ظروف یک بار مصرف دارای انواع مختلفی است که بنابر شکل ظاهری و نوع جنس تقسیم بندی می شوند.

ظروف بسته بندی درب دار

یکی از انواع ظروف یکبار مصرفی است که بسیار کاربردی است و به خاطر دربی که دارد طرفداران زیادی دارد چرا که از اکسیده شدن مواد غذایی در برابر هوا جلوگیری می کند و مواد غذایی که داخل آن ها ریخته می شود در مقابل با آلودگی های هوا سالم می مانند به این خاطر که دربی که دارد از وارد شدن آلودگی به مواد جلوگیری می کند.

ظروف بسته بندی شفاف

یکی دیگر از انواع ظروف بسته بندی، ظروف بسته بندی یکبار مصرف شفاف است که از جمله ظروفی هستند که در مراسم ها بزرگ برای پذیرایی بسیار کاربردی هستند استحکام بالایی دارند اما شکننده می باشند این نوع ظروف ظروفی هستند که حالت شیشه ای دارند و از مواد اولیه پلی استایرن ساخته شده اند به ظروف بسته بندی شفاف ظروف کریستالی هم گفته می شود زیرا مانند ظروف کریستالی شفاف و بی رنگ است ظروف یکبار مصرف شفاف در طرح و مدل و سایز بندی های متفاوتی قرار دارد و دارای تنوع بالایی می باشد.

  ظروف بسته بندی لوکس

ظروف بسته بندی لوکس دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند که کسب و کار های مختلف برای بسته بندی محصولات خود مانند شیرینی ها، زعفران و بسیار دیگری از مواد این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل زیبایی که دارا است مشتری را به محصولی که داخل این نوع ظروف بسته بندی شده اند جذب می کند.

 

سایز ظروف بسته بندی

یکی از دغدغه های خریداران ظروف بسته بندی این است که آیا برای آنچه که میخواهند بسته بندی کنند چه در ابعاد بزرگ و چه در ابعاد گوچک ظروف بسته بندی با سایز مناسب وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم بله این ظرف ها در انواع مختلف سایزها و ابعاد تولید می شوند و هر تولید کننده ی محصولی با هر اندازه و ابعادی که بخواهد می تواند این ظرف ها را سفارش داده و دریافت نماید. حتی شما می توانید این ظرف های بسته بندی را در سایزهای سفارشی نیز تهیه کنید.

اما عمدتا و صورت معمول ظرف های مخصوص بسته بندی در سه سایز مختلف ارائه می شوند که عبارت هستند از بزرگ، کوچک و متوسط.

 قیمت ظروف بسته بندی

یکی از مهمترین پرسش هایی که برای خریداران ظرف های بسته بندی همواره ممکن است پیش آید این است که قیمت این ظرف ها به چه صورت بوده و چگونه تعیین می شود. باید بگوییم که به طور کلی نمی توان یک قیمت مشخص و معین را برای این ظروف بیان نمود. چرا که قیمت ها همواره نوسانی بوده و متغیر هستند.

اما این قیمت می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد و با توجه به این عامل ها قیمت نهایی آن ظرف مشخص می شود. یکی از عامل های مهمی که قیمت به آنها بستگی دارد جنس متریال مصرفی است که برای تولید ظرف از آن استفاده شده است. ظرف های یکبار مصرف و یا ظرف های مخصوص بسته بندی می توانند به طور کلی از متریال مختلفی تولید شوند.

از جمله ی این متریال می توان به پلاستیک، کاغذ و … میتوان اشاره کرد .  این متریال و جنس مواد سازنده می تواند تاثیر بسزایی روی قیمت نهایی ظرف مورد نظر داشته باشد. مورد بعدی سایز ظرفی است که خریداری می کنید.

قطعا ظرف های بزرگ قیمت های بالاتری هم در مقایسه با ظرف های کوچکتر دارند. سطح کیفی ظرف مورد نظر و نیز درجه ی کیفیت آن مثلا درجه یک، دو و یا سه بودن آنها هم به شدت بر روی قیمت تاثیر می گذارند. قطعا ظرف های درجه یک از قیمت بالاتری در مقایسه با ظرف های درجه ۲ و ۳ برخوردار هستند. علاوه بر این طرح مورد استفاده برای ظروف هم می تواند روی قیمت اثر بگذارد.

ظرف های لوکس مخصوص بسته بندی با توجه به طرح هایی که روی آنها کار شده است می توانند دارای قیمت های بسیار بالاتری در مقایسه با ظرف های معمولی داشته باشند.